Wzmacniamy plecy, czyli jak poprawnie wykonywać Supermena

Plecy to dosyć często zaniedbywana część ciała o której zapominamy podczas ćwiczeń. Superman to jedno z nich, które świetnie wzmacniają odcinek lędźwiowy. Szczególnie ważne ćwiczenie dla osób które uprawiają sporty takie jak: bieganie, jazdę na rowerze, koszykówkę, narciarstwo, piłkę nożną, siatkówkę, snowboard, kulturystykę oraz sztuki walki.

Aby poprawnie wykonać Supermena należy:

  • Położyć się na brzuchu twarzą w dół.

    Zdjęcie pochodzi z serwisu https://fit4mesite.wordpress.com
  • Na wydechu unosimy nogi, ramiona i klatkę piersiową maksymalnie do góry. Nasze ciało powinno przypominać literę „U”. Wytrzymujemy w tej pozycji 3 sekundy.
  • Na wydechu powoli opuszczamy korpus do pozycji startowej.
  • Powtarzamy 12 razy po 3 serie.

Ćwiczenie można wykonywać unosząc klatkę piersiową i ramiona, z jedną nogą na przemian. Tempo może być dowolne – można pracować izometrycznie – np 15 sek pracy/ 15 sek przerwy, lub dynamicznie.

Mięśnie które angażujemy podczas ćwiczenia to plecy odcinek lędźwiowy, mięśnie dwugłowe oraz pośladkowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Znajdź nas na FB