Trening w domu

Jeżeli się chce to może osiągnąć wszystko. Wielu z nas nie ma czasu, lub możliwości by chodzić na siłownie. Arnold Schwarzenegger osiągnął swój sukces sam.  Zaczynał na sprzęcie, który sam zrobił, a dalej motywuje do pracy wielu kulturystów. Pokażę wam jak w łatwy sposób stworzyć siłownie nie musząc ponosić
za to jakiś większych kosztów.

Pompki szwedzkie

Jest to świetna alternatywa. Pomaga rozwijać mięśnie ramienia trójgłowego, klatkę piersiową, oraz barki.Ustaw sobie dwa krzesła barowe (lub zwykłe), plecami do siebie w odległości na szerokość barków. Dobrze żeby były dosyć wysokie, aby podczas wykonywania ćwiczenia nie dotykać kolanami podłogi.Zwróć uwagę na to czy dobrze wykonujesz ćwiczenie.

  1. Przed treningiem dobrze rozgrzej mięśnie obręczy barkowej, bo to one mają one największe znaczenie i łatwo o kontuzje.
  2. Zadbaj o oddech. Mając wyprostowane ręce weź wdech i spokojnie opuszczając
    się w dół wypuszczaj powietrze
  3. Ćwiczenie wykonuj powoli i dokładnie.
    Tak samo jak z podciąganiem na drążku. Nic ci to nie da jeżeli będziesz opuszczać swoje ciało bez użycia żadnej siły, a może się to skończyć kontuzją stawu barkowego i nadciągnięciem mięśni. Staraj się upłynnić ruch. Trening będzie wtedy bardziej efektywny i szybciej osiągniemy postępy.

Brzuszki na podłodze

Trening brzucha to podstawa! Jeżeli nie nasz maty do ćwiczeń to możesz zastąpić ją złożonym kocem. Na youtube  znajdziemy setki świetnych treningów dostosowanych do naszego poziomu kondycji. Polecam wyszukać ABS workout do wyboru będziemy mieć level 1, 2 i 3. Ostatni poziom potrafi dać niezły wycisk zwłaszcza, że większość z tych treningów charakteryzuje się dużą intensywnością i trwają tylko 8 minut. Mięśnie brzucha są bombardowane niesamowicie wymagającymi ćwiczeniami. Zakwasy gwarantowane.

Na początek polecam film, który dawał mi świetne efekty, oraz rozwija prawie wszystkie części mięśni brzucha: http://youtu.be/44mgUselcDU

Podciąganie na drążku.

To niestety wymaga drobnych kosztów, ale jest niezbędne jeżeli chcemy odpowiednio rozwijać
naszą sylwetkę.Ćwiczenia na drążku skupiają głównie górne partie mięśni plecy, ale również możemy zastosować go do treningu dolnych, oraz skośnych mięśni brzucha.
Dobrze będzie jeżeli zaopatrzysz się w drążek z szerokim chwytem. Podciągając się z szerokim nadchwytem wpłyniemy na szerokość naszych barków co jest niezbędne do osiągnięcia dobrej sylwetki. Drugim ćwiczeniem jest podchwyt na szerokość barków. To ćwiczenie pomoże nam rozwinąć bicepsy.

Przysiady

Na to mam sposób, który chyba nie każdy zna. Jeżeli zależy aby zwiększyć ciężar, oraz trening
był bardziej intensywny, a nie mamy w domu sztangi z obciążnikami, możemy wykorzystać jakiś
kij od szczotki, czy mopa. A zamiast obciążników wziąć butelki po wodzie 5 litrowej i wypełnić
je wodą, lub piaskiem. Zawieśmy po jednym na każdym z końców i gotowe.

W następnym wpisie przedstawię plan treningowy dla domatorów stworzonym na bazie tych ćwiczeń, aby nie wydając żadnych pieniędzy i nie wychodząc z domu móc ćwiczyć nie gorzej niż na siłowni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Znajdź nas na FB