Suplementy dla biegacza

Nie tylko bieganie, ale treningi wytrzymałościowe (długotrwałe wysiłki fizyczne) mają to do siebie, że pobierają energię początkowo z węglowodanów z mięśniowego glikogenu oraz z krwi (glukoza). W miarę jego trwania energia jest pobierana również z tłuszczy.

Każdą suplementację należy dobrać odpowiednio do wykonywanego wysiłku oraz braków w organizmie. Jednak nieumiejętne stosowanie suplementów może spowodować więcej szkód niż korzyści. Osoby trenujące wytrzymałościowo powinny zgromadzić zapasy glikogenu przed wysiłkiem. Natomiast w jego trakcie należy zapobiegać spadkowi poziomu cukru we krwi, stosować suplementy które przedłużą zdolności wysiłkowe oraz opóźnią wystąpienie zmęczenia psychofizycznego.

Jakie suplementy wybrać?

  • odżywki węglowodanowe – zachowują odpowiedni poziom glikogenu w mięśniach – przed treningiem;
  • napoje izotoniczne – zapobiegają obniżeniu poziomu cukru we krwi podczas wysiłku – w trakcie treningu;
  • aminokwasy BCAA – przedłuża zdolności wysiłkowe – przed treningiem;
  • glutamina – antykatabolik hamuje rozkład białek w organizmie;
  • witaminy i minerały – ochrona antyoksydacyjna;
  • suplementy węglowodanowo-białkowe – regeneracja energetyczno-odżywcza – po wysiłku;
  • karnityna – usprawnia energetyczne przemiany tlenowe (skuteczna przy wysiłku 65% HRmax)
  • kreatyna – poprawia wydajność pracy mięśniowej;
  • arginina, kwasy omega-3 – usprawniają pracę układu krążenia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Znajdź nas na FB