Co pić podczas okresu treningowego

To co pijesz jest równie ważne jak to, co jesz. Twoje ciało w większości składa się z wody. Jest ona nieodzownym składnikiem do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Należy nie tylko zwracać uwagę na to ile wody się pije w ciągu dnia, ale również na jej jakość.

woda pomaga nam:

  • utrzymać prawidłową wagę ciała
  • w trawieniu pokarmów i wchłanianiu składników odżywczych
  • utrzymać zdrowy stan skóry
  • zmniejszyć stan zapalny stawów i mięśni
  • utrzymać prawidłowe krążenie
  • oczyszczać organizm z toksyn

Poniżej 4 propozycje napojów które mają dobroczynny wpływ na funkcjonowanie organizmu szczególnie w okresie treningowym.

WODA

Poziom pH wody, którą pijemy jest istotny. Najlepiej kiedy osiąga ona neutralny poziom pomiędzy 6,5 i 7,5. Jednym z takich źródeł wody jest górska woda źródlana. Uważana jest ona za jeden z najzdrowszych rodzajów wody pitnej na Ziemi. W celu zachowania jej składników odżywczych należy unikać kontaktu wody źródlanej z tworzywami sztucznymi.

ZIELONA HERBATA

Zielona herbata zawiera przeciwutleniacze oraz katechiny, które zostały przebadane ze względu na ich korzyści zdrowotne. Zielona herbata zawiera galusan konkretnie 3-galusan ( EGCG), najpotężniejszy katechin. Zielona herbata zawiera kofeinę , ale w bardzo małych ilościach.

WODA KOKOSOWA

Woda kokosowa często spożywana jest jako napój sportowy, ponieważ zawiera mało kalorii i cukru. Ponadto jest doskonałym źródłem świeżej, czystej wody, a także dostarcza składniki odżywcze , takie jak witaminy B, i minerały (cynk, selen, siarka, jod , mangan ), aminokwasy, przeciwutleniacze, enzymy i kwasy organiczne, elektrolity i naturalne, kwas laurynowy, rzadki rodzaj tłuszczu, który posiada przeciwwirusowe, antybakteryjne i przeciwgrzybicze działanie.

SOK WARZYWNY

Innym dobroczynnym napojem jest sok warzywny. Zmiksowane warzywa to doskonały sposób, aby dostarczyć organizmowi optymalne zapotrzebowanie na nie w ciągu dnia. W ten sposób przyjmowane warzywa jest szczególnie przydatny dla osób, które mają trudności z ich trawieniem. Jeżeli nie przepadasz za sokami warzywnymi możesz poprawić ich smak dodając sok z cytryny i limonki, żurawinę, świeży imbiru lub olej kokosowy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Znajdź nas na FB