Alternatywa dla kawy – naturalne zamienniki

Jesteś nieustanie zmęczony? Rano pierwsze kroki kierujesz w stronę kuchni, by przygotować mocną kawę? W ciągu dnia pijesz kolejne espresso, potem cappuccino, po południu szybką kawę z automatu… Już nie odczuwasz działania kofeiny, a jej nadmiar wypłukuje z organizmu wodę, magnez i inne cenne pierwiastki, co potęguje senność.

Nie zwlekaj. Spróbuj innych napojów, które naturalnie Cię pobudzą.

Yerba mate 

Wysuszone i pokruszone liście ostrokrzewu paragwajskiego. Zawartość kofeiny w naparze parzonym przez 15 minut z 3,5 g suszu wynosi 15 mg, natomiast parzonym przez 30 minut – 25 mg. Yerba mate pobudza, likwiduje uczucie zmęczenia, poprawia sprawność intelektualną i pamięć. Jest bogata w antyoksydanty. Wg. naukowców regularne picie Yerba mate obniża poziom cholesterolu, zwiększa odporność DNA na uszkodzenia. Poza tym pomaga walczyć z dodatkowymi kilogramami oraz stymuluje ośrodkowy układ nerwowy.

Zielona herbata

Napój przyrządzany z listków poddanych jedynie minimalnemu utlenianiu. Zawartość kofeiny wynosi 58 mg w 200 ml. Napar z pierwszego parzenia pobudza − zawiera dużo teiny, z drugiego uspokaja − pomaga radzić sobie ze stresem i napięciami emocjonalnymi. Poza tym jest bogata w witaminy C, E, B, sole mineralne oraz garbniki, które chronią organizm przed nowotworami.

Woda z cytryną

Wyciśnij sok z cytryny do szklanki z wodą. Następnie zamieszaj i napój gotowy. Najlepiej pij go na czczo o poranku a z powodzeniem zajmie miejsce kawy.

Chai Masala 

Napój przygotowany z czarnej herbaty i różnych przypraw (imbir, kardamon, cynamon). Można dodać odrobinę mleka. Napar rozgrzewa oraz pomaga odzyskać energię. Przypomina małą czarną – kremowy i łagodny smak.

Sok z liści pszenicy (wheatgrass)

Jest bogaty w witaminę A , E, B, także składniki mineralne, takie jak wapń, fosfor , sód , potas , magnez , żelazo i cynk. Sok zwiera aminokwasy: fenyloalaninę, walinę, treoninę, tryptofan, metioninę, izoleucynę, leucynę i lizynę, które muszą być dostarczane wraz z żywnością, gdyż organizm nie posiada zdolności ich syntezy. Szybko się trawi i wchłania, dzięki czemu stanowi doskonałe i naturalne uzupełnienie energii.

Herbata lukrecjowa

Napar posiada wyrazisty i przyjemny smak, praktycznie nie zawiera kofeiny. Wspomaga pracę nadnerczy, które odpowiedzialne są za reakcje organizmu na stres – lukrecja wzmacnia nadnercza, dzięki czemu odczuwamy przypływ energii.

Sok z suszonych śliwek 

To sok gęsty o rześkim smaku, który wzmacnia organizm poprzez reguluję poziomu elektrolitów w organizmie. Jego słodki smak eliminuję ochotę na słodycze.

Opisane napoje na pewno dodadzą energii i pobudzą do działania, nawet jeżeli za oknem szaro… buro… i nijak. Poza tym poprawią nasz nastrój i samopoczucie. Dzięki nim 8 h pracy będzie krótsze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Znajdź nas na FB